Melaniep.reismee.nl

Dag 1

Toen ik eindelijk gisteren rond 3.30 aankwam, stond Martin al op me te wachten. Hij brengt alle vrijwilligers van en naar het guesthouse, vrijwilligershuis en als je uitstapjes maakt. Hartstikke aardige jongen. Helemaal niet star zoals ik wel eens gelezen heb, je moet wel zelf een verhaal aanknopen anders is het inderdaad stil. Toen ik aankwam na ruim een uur moest Michael wakker worden gemaakt. Hij liet me het questhouse zien en hebben nog even gekletst. Vanochtend een heerlijk koude douche genomen. Not..een douchekop waar een klein beetje water uitkomt, maar daar zal ik aan moeten wennen. De komende maand geen warme waterstraal dus. Hoe ik mijn haar moet wassen weet ik nog niet, maar gelukkig heb ik droogshampoo bij me ;-). Vandaag met Michael naar Kampala gegaan. Wat een belevenis. We hebben een taxibusje genomen die overal toetert en zoveel mogelijk mensen meeneemt. Het verkeer is ongelooflijk. De Boda boda’s ( brommers die mensen vervoeren) vliegen ook overal tussendoor, iedereen doet maar wat en in Kampala is het verschrikkelijk druk. Volgens mij adem je daar alleen bezineluchten in echt heul vies, maar in de taxirit er naartoe keek ik mijn ogen uit. (gisteren in het donkert thuis gekomen dus niet veel gezien). Overal kleine winkeltjes, zeg maar kleine containters waar van alles verkocht. Het is zo moeilijk te omschrijven wat je allemaal ziet, maar ik vond het prachtig. Morgen komen een aantal vrijwilligers hier naartoe omdat ze op safari gaan. Leuk om hier niet meer alleen te zitten en meiden te zien die ik daarna weer in Jinja ga zien. Morgen komt er ook nog 1 meisje aan. Ik denk dat ik met haar naar het vrijwilligershuis ga en naar de plek ga waar ik voorlopig zal blijven. Ik heb nu al veel indrukken opgedaan en dat na 1 dagje Kampala (Dat wordt nog wat..) Het grappige is dat Michael drie maanden in Nederland, bij zijn zus, is geweest. Hij keek zijn ogen uit dus hij snapt dat ik dat nu hier heb. Wat een andere cultuur, maar geweldig. Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

jan willem manten

Veel plezier daar!!

Coen

Ha Melanie,
Mooi om te lezen! M'n eigen Ugandabeleving komt weer helemaal terug! Geniet ervan!

Samantha

He Melanie,

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Veel plezier.

Jeroen

Stoer Melanie! Gek hé om ineens in zo'n totaal andere omgeving te zijn ondanks dat het niet de eerste keer is.
Veel succes daar en ook plezier natuurlijk.
Geweldige actie van je. Respect!

Peter

Mooi om te lezen Mel ! Wij hebben een erg drukke en warme première gehad met bouwjaren.

Pieter P.

Aan je schrijven te lezen merk ik dat het je overdondert.Het is natuurlijk een heel andere beleving dan Zuid Africa.Maar waarschijnlijk mooier.Fijn dat je er zo van geniet.Laat het rustig tot je door dringen,des te beter kun je het later herinneren.Ook de hartelijke groeten van Mart, die zit vanavond bij mij.De familie en Ada zijn naar een wedstrijd in Breezand van Ronald z'n team.
Groetjes Pieter P

John Zielman

Wat een belevenis moet dit zijn. Prachtig. But taking a cold shower would not be one of the most favourable items on the agenda, but if the weather is hot enough it would't matter.Toch? Veel plezier.Cheers.JZ

Esther

Wat leuk, Melanie! Droogshampoo, ik wist van het bestaan niet af! Ha ha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change